Dan Palmgrenille taas yksi näyttely, jo aiemmin otetuista kinodiosta. Tässä hankkeessa ei vaivoja säästelty: muiden tekemät skannaukset ja niistä tehdyt diat jäivät käyttämättä, kun aloitettiin aivan alusta. Alkuperäisistä dioista huippuskannaukset 5000 dpi:n resolla nesteen lävitse revin niistä kaiken käytettävissä olevan, mitä sitten jatkoin fiksuilla menetelmillä fotarissa.
Voi että oli kauheaa: Dan halusi, että lasin sijaan laitetaan 2 mm kirkas akryyli, kun teokset lentäisivät Finskillä Japaniin näyttelyyn. Oli se aivan kauheaa työstää akryyli japsipuukolla, ei siitä tahtonut ensin mitään tulla.
Ja voi mitä sitten kävi: maa tärisi ja tömisi toisella puolella maailmaa, juuri siellä minne näiden piti päästä esille. Kävipä paska tuuri. Noh, paketti odottaa valmiina ensi vuotta, silloin sinne sitten!
Tehty Fuji Lanovia C-550:lla, Epson 11880:lla, (viritetyllä) Keencut Steeltrakilla (paspojen leikkauksessa) ja viritetyllä Seal Image 62+:lla, 03/2011.
Tags: akryylilasi, Epson 11880, Fuji Lanovia C-550, kuvankäsittely, lasikehys, pigmenttivedostaminen, Seal Image 62+, skannaus, taidenäyttely, valokuvanäyttely
[…] on tullu tehtyä useampi isompikin kehystetty/pohjustettu valokuvateos. Japanin näyttelyyn lopulta päästessään Palmgrenille kerrottiin, että ehkäpä pelkät pigmenttivedokset olisi […]
[…] lasin ja paspan alle museokehyksiin. Eikös näitä ole tullut tehtyä jo aikaisemmin, vai mitä tässäkin keikassa oikein tuli […]